ירושה וגישור משפחתי
יחסים במשפחה יישוב וגישור
מוח אחד קינסיולוגיה חינוכית
קינסיולוגיה היא תורת התנועה, תורת השריר
קינטיקה – תנועה לוגיה – תורה = קינסיולוגיה תורת התנועה
קינסיולוגיה הוכחה ,לאחר שנים רבים של מחקרים שונים מכל העולם. כשיטת אבחון וריפוי ברבדים של מודע/תת מודע כשיטה היחידה שנותנת מענה לכלל האוכלוסייה ולמגוון של פתרונות לכל הפרעה של חסמים רגשיים פיזיים מנטליים ורוחניים.
עבור בני האדם תנועה פירושה חיים, גם כאשר נראה כאילו אתה חסר תנועה לחלוטין זרם תנועה תמידי ממשיך בתוך הגוף!
הלב שואב דם, הדם זורם, איברי העיכול מעבירים מזון, הריאות והסרעפת מתפשטות ומתכווצות עם כל נשימה , עצבים מעבירים שדרים מהמוח ואליו במהירות מדהימה. הורמונים עוברים בגוף בזרם הדם כדי לווסת את כל אותם תפקודים.
רוב תאי ואברי הגוף יוצרים רוב הזמן תנועה כל שהיא, תנועה זו חיונית לקיומנו .
ככל שאנו מביטים קרוב יותר על הפעילות ההדדית הסבוכה שבין המוח והגוף , אנו רואים יותר ויותר שהתנועה הכרחית ללמידה.
מתוך הבנה כי קיים קשר אדוק מאד בין יכולתנו ללמוד ובין תפקוד שרירי גופינו,
משתמשים בקינסיולוגיה החינוכית בבדיקות שרירים עדינות כדי לזהות חוסר איזון תפקודי במישור הפיזי ,הרגשי והלימודי.
בקינסיולוגיה חינוכית אנו יוצאים מתוך הנחה שכל מה שקורה לנו מתחיל בנפש.
כל גירוי, אם זה גירוי כימי, פיזי או חזותי, נקלט ע"י מערכת העצבים המרכזית ומשם מתחיל תהליך כדי לתת לגוף להגיב על הגירוי המסוים שנקלט.
קינסיולוגיה חינוכית היא לא רק פתרון בעיות קריאה ולימודים ואיחוד תפקודי מוח ימין ושמאל.
בחלק זה נעסוק באדם השלם המורכב משלוש צלעות.
1.איחוד שמאל/ימין
2.איחוד קדימה/אחורה
3.איחוד מעלה/מטה
האדם למעשה הוא הולוגרמה. משהו שלם. לכל תא בגוף האדם יש את מכלול התפקידים בתוכו. התפקיד הכימי, המבני, הרגשי והרוחני. לכל תא תפקיד של נשימה ועיכול. כל תא בגופנו מגיב על כל מה שמתרחש במשך כל חיינו.
לכל תא יש זיכרון וארכיון של כאבים מהעבר. לכל תא יש גם את האפשרות לשחרר את הכאב מהעבר, כאשר הוא מקבל לשם כך דחיפה והזדמנות. על כך נתמקד בחלק זה של הקינסיולוגיה החינוכית: שחרור של מעוררי מתח ישנים וללמוד להסתדר עם חדשים.
זכרו, לא ניתן להכניס חדש מבלי לשחרר את הישן.
"ישן מפני חדש תוציאו" – שלמה המלך
כאשר זה מתאפשר החיים הם אתגר ,מלא נקודות מבט חדשות ונקודות ראייה מתחדשות.
אז אנו לא נגיב בצורה אוטומטית מדגם שלמדנו עד עכשיו, אלא ניצור דרכים יצירתיות בכדי לחיות.
לחיות חיים יצירתיים – משמע לחיות חיים חופשיים
להיות חופשי כדי לחשוב ולעשות מה שאנו רוצים, מה שגופנו מוכן לקבל.
כך גם ההתנהגות עם אחרים תהיה חופשית יותר. יותר חכם, "יותר מלא חיות".
החופש נותן לנו מבט אחר על חולי וכאב.
חולי וכאב הם למעשה אותות שהגוף נותן כסימן כשמשהו בתפקוד ההוליסטי לא מתפקד כהלכה. ללמוד לזהות ולשנות, זו המטרה של קינסיולוגיה חינוכית. עם אמצעי העזרה הפשוטים הדרך לזיהוי חוסר איזון. כך נזהה את התנועה לאיזון /חוסר האיזון.
בוא ניסע דרך הגוף הלא מודע שלך וגלה את עצמך.
הפילוסופיה הבסיסית של קינסיולוגיה חינוכית
המצב הטבעי של האדם הוא מצב מאוזן. הוא מצב של בריאות מרבית. חולי ואי נוחות הם ביטויים של מנגנון ההישרדות כהתאמה הכרחית לאי יכולת שלנו לתפקד בצורה מאוזנת.
- בני אדם שחיים בסביבה שמספקת להם את הצרכים הבסיסיים כמזון, ביגוד, דיור, אהבה, הם מטבעם טובים.
- אנשים שחיים על כדור הארץ כדי לצמוח ולהשתנות: צמיחה ושינוי הם הכרחיים בכדי להיות אדם.
- כל אדם הוא גם אחראי לצמיחה של אנשים אשר הוא בא איתם בקשר.
- כל אדם חייב להיות אחראי לאינטראקציה עם אנשים אחרים.
- כל אדם אחראי לצמיחה העצמית שלו.
- במיוחד אנשים אשר מסייעים זקוקים ליכולת לשנות דברים ולהשפיע על הצמיחה של היחיד בצורה חיובית.
- הכוונה האמיתית כדי לפתח צמיחה לעצמך ולאחרים, היא הכלי החזק ביותר בהילינג וריפוי.
- הכוונה יוצרת אנרגיה.
- כל אחד שמאמין בנקודות המוצא המצוינות למעלה יראה רק התקדמות וצמיחה אצל אנשים שיעבוד עמם.
- תיקונים הם פעולות מסוימות.
- שינויים וצמיחה יהיו כל פעם שונים. אנשים אינם מתוכנתים כדי שנקודות למידה יהיו קבועות להעברה אחד אל השני.
- כל עוד נשארים דברים חדשים ללמוד ודרכים חדשות כדי לצמוח לא נקבל איחוד מושלם.
בואו נחזיר לתלמידים דבר מה ביקר מאין כמוהו, את התקווה כי יש ביכולתם להצליח!!!